سه‌شنبه ۲۴ مهر ۱۴۰۳ |۱۱ ربیع‌الثانی ۱۴۴۶ | Oct 15, 2024
سید احمدی

حوزه / تهیه‌کننده سینما و تلویزیون گفت: شهید سید حسن نصرالله یکی از قهرمانان مهم در عرصه جهانی است و برای مسلمانان به ویژه جهان تشیع یک قهرمان پرافتخار است.

علی‌رضا سبط‌احمدی تهیه‌کننده سینما و تلویزیون در گفت‌وگو با خبرگزاری حوزه بیان کرد: پرداختن به قهرمانان یکی از رسالت‌های هنر هفتم است. هنر هفتم قادر است به شکلی جذاب و تاثیرگذار زندگی مفاخر را به تصویر کشد. درباره چرایی ساخت فیلم پیرامون مفاخر و قهرمانان این سرزمین باید گفت هر جامعه‌ای با بازگویی افتخاراتش هویت خود را به آیندگان منتقل می‌کند.

وی افزود: شهید سید حسن نصرالله یکی از قهرمانان مهم در عرصه جهانی است. او برای مسلمانان به ویژه جهان تشیع یک قهرمان پرافتخار است که بیشتر عمر خود را صرف مبارزه با صهیونیست کرد. سید از تمام لذت‌های فردی خود گذشت تا بتواند حق ملت مظلوم فلسطین را به آنها بازگرداند. وی توانست با شجاعت و درایت خود ضربات بسیار سهمگینی به صهیونیست‌ها وارد کند.

تهیه‌کننده سریال «ایلدا» تاکید کرد: تنها افتخار و امتیاز شهید سید حسن نصرالله به داشته‌های عملیاتی او خلاصه نمی‌شود بلکه در وجوه بسیاری دارای امتیازات بالا بود که می‌توان در کارهای متعدد سینمایی و تلویزیونی از آن بهره برد، برای مثال سبک زندگی که این شهید در زندگی برای خود برگزید انتظار می‌رود برای جوانان الگویی موفق باشد. همچنین درایت و مهربانی او می‌تواند بهانه‌ای برای تولید آثار متعدد باشد.

تهیه‌کننده سینما و تلویزیون تصریح کرد: فیلمی که قرار است به شخصیت‌هایی چون شهید سید حسن نصرالله بپردازد لازم نیست که اغراق و بزرگنمایی داشته باشد. من دیده‌ام گاهی اوقات فیلم‌ها یا سریال‌های بیوگرافی بابت این امر ضررهای بسیاری دیدند اما شخصیت‌هایی نظیر سید مقاومت نیازی به چنین بزرگنمایی‌هایی ندارند. فیلم یا سریالی که می‌خواهد به شخصیت‌هایی چون این شهید عزیز بپردازد کافی است واقعیت را نشان دهد تا گوشه‌ای از افتخارات چنین قهرمانانی آشکار شود.

سبط‌احمدی در انتها دو شرط را برای ساخت فیلم‌هایی با محوریت شهدا ضروری دانست و گفت: فیلمی که قرار است در آن به شهدا و سرداران مقاومت و دفاع مقدس بپردازد باید دو شرط مهم را مورد توجه داشته باشد، ابتدا اینکه نویسنده و کارگردانی که می‌خواهد با این اثر همراه شود بالاترین کیفیت فنی را داشته باشد. دوم به موضوع باور و ایمان قلبی. نکته بعد اینکه فیلمی که در این حوزه تولید می‌شود باید از حمایت‌های لازم نیز بهره برد تا بتواند در چرخه آثار تجاری محلی برای خودنمایی داشته باشد. این حمایت تنها به ساخت خلاصه نشود بلکه در اکران نیز ادامه داشته باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha